Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa

21 marca przypada Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. W związku z powyższym uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w pogadance na temat samego zespołu wad genetycznych, poznali jego charakterystykę , problemy zdrowotne (współistniejące) a także bariery i ograniczenia z tym związane. Na podstawie materiału filmowego i ćwiczenia praktycznego oraz swobodnych rozmów między sobą mieli okazję przekonać się, że każdy z nich jest inny, choć wiele cech, preferencji i upodobań ich łączy. Przekonali się po raz kolejny, że różnorodność, wzajemna akceptacja oraz szacunek wobec drugiego człowieka to wartości, które należy kultywować i którymi należy obdarzać się nawzajem.

Symbolem Zespołu Downa są kolorowe skarpetki będące synonimem niedopasowania społecznego i genotypowego z jakim borykają się osoby z Zespołem Downa.W ramach aktu solidarności społeczność szkolna włączyła się do akcji "kolorowej skarpetki", zakładając skarpety nie do pary.
Nie bądźmy zatem obojętni- solidaryzujmy się z osobami o różnych rodzajach niepełnosprawności poprzez ogólnopolskie akcje i przedsięwzięcia. Poprzez takie działania nie tylko zwracamy uwagę na trudności i potrzeby tychże grup, ale także promujemy prawo do ich jak najpełniejszego uczestnictwa w życiu społecznym.
 
Uczniowie klas 1-3 w ramach Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa własnoręcznie wykonali skarpetki. Zajęcia te wpłynęły na odprężenie, wyciszenie oraz udoskonaliły umiejętności manualne. Efekty prac dzieci mówią same za siebie.
 
Nasze przedszkolaki również obchodziły Dzień Kolorowej Skarpetki. Nasi najmłodsi wiedzą, że wszyscy się różnimy kolorem włosów, oczu, kształtem nosa, ale tak naprawdę wszyscy jesteśmy tacy sami, bo potrzebujemy miłości, zrozumienia oraz szacunku. Po przez założenie kolorowych skarpetek nasze przedszkolaki solizarydują się z osobami z Zespołem Downa chromosmową.
Dzisiejszy dzień był również okazją do kreatywnych zabaw z wykorzystaniem skarpetek. Wspólne rozwieszanie prania, cerowanie kartonowych skarpetek, także wyścigi w nakładaniu skarpetek. 
Skarpetki przydały się również w zabawach matematycznych. Czyli połączyliśmy przyjemne z pożytecznym .